Informacja o wyniku konkursu nr 48.2024.ZM.IDKS.WF.AW na stanowisko adiunkta w Zakładzie Medioznawstwa w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Wrocław, data 27.06.2024 r.
Informacja o wyniku konkursu
w trybie art. 119 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie
wyższym i nauce
Konkurs na stanowisko: adiunkta w Zakładzie Medioznawstwa w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Filologicznym
Jednostka organizacyjna: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Numer konkursu: 48.2024.ZM.IDKS.WF.AW
Data ogłoszenia: 15.04.2024 r.
Termin składania ofert: 15.05.2024 r.
Termin rozstrzygnięcia: 11.06.2024 r.
Liczba zgłoszeń: 6 aplikacji
Kandydat, który wygrał konkurs: dr hab. Agnieszka Węglińska
Uzasadnienie:
Pani dr hab. Agnieszka Węglińska spełniła wszystkie formalne wymagania, złożyła niezbędne dokumenty. Jako jedyna z sześciu osób, które zgłosiły się do konkursu posiada stopnień doktora habilitowanego (2019) z dyscypliny nauk o polityce ze specjalnością: komunikowanie polityczne. Dr hab. Agnieszka Węglińska posiada bogaty dorobek naukowy w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach, poświadczony wysoko punktowanymi publikacjami, w tym w wydawnictwach i czasopismach zagranicznych (9 monografii w tym 3 jednoautorskie, w tym 1 wydana w prestiżowym wydawnictwie Routledge; 21 rozdziałów w monografiach wieloautorskich, w tym 2 w monografiach II poziomu; 15 artykułów w czasopismach, w tym 8 w języku angielskim, głównie w czasopismach zagranicznych). Dorobek jest silnie osadzony w dyscyplinie. Główne zainteresowania badawcze skoncentrowane są wokół tematyki polskich mediów publicznych, problematyki zawodu dziennikarza i kultury dziennikarskiej, komunikacji politycznej i analizy zawartości mediów, a także zagadnień Public Relations; ostatnio prowadziła badania na temat dziennikarstwa wojennego, przeprowadzając wywiady pogłębione z dziennikarzami pracującymi na terenie Ukrainy. Dr hab. Agnieszka Węglińska posiada znaczące doświadczenie w pozyskiwaniu grantów oraz brała i bierze czynny udział w międzynarodowych projektach badawczych: m.in. projekty NCBiR (3), projekty wewnętrzne (3), 2nd Annual ReSHAPE Workshop, Department of Political and Social Sciences, University of Catania, Italy; o 2014 Visiting Scholar Scholarship – University of Glasgow, Center Central and East European Studies, School of Social and Political Science; bierze udział w międzynarodowym projekcie Worlds of Journalism Study - blisko 200 podmiotów z całego świata. Dr hab. Agnieszka Węglińska otrzymała liczne nagrody Rektora uczelni, w której jest obecnie zatrudniona, zarówno za osiągnięcia naukowe, dydaktyczne, jak i organizacyjne. Brała udział w 30 konferencjach, w tym 10 zagranicznych (w sumie w kilkunastu o zasięgu międzynarodowym). Zorganizowała lub współorganizowała 9 konferencji, w tym o zasięgu międzynarodowym. Posiada bogaty dorobek organizacyjny: była m.in. współautorką programów dla specjalności Dziennikarstwo mody i stylu, Media Design i Marketing Wizerunkowy i innych; jest opiekunem kierunków studiów, opiekunem naukowym i dydaktycznym, a także opiekunem praktyk. Wypromowała ponad 170 prac licencjackich i 90 magisterskich. Inicjuje i koordynuje współpracę z otoczeniem zewnętrznym uczelni; prowadzi także komercyjne szkolenia. Posiada stosowne doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć w języku polskim na uczelni wyższej o charakterze uniwersyteckim z obszaru komunikacji społecznej i mediów (na studiach I i II stopnia); prowadziła lub/i prowadzi około 20 przedmiotów, w tym 4 w języku angielskim, m.in. Trendsetting (EN), Communication theory (EN); Master project(EN); Media systems(EN); Teoria komunikowania masowego; Współczesne systemy medialne w Polsce i na świecie; Rynki medialne w Polsce i na świecie; Wstęp do nauki o komunikowaniu; Podstawy politologii; Komunikacja interpersonalna; Teoria i historia nowych mediów.
podpis Przewodniczącego
komisji konkursowej
dr hab. Arkadiusz Lewicki, prof. UWr