Informacja o wyniku konkursu na stanowisko asystenta w Zakładzie Metodyki Nauczania Języka i Literatury Polskiej Instytutu Filologii Polskiej
Informacja o wyniku konkursu
w trybie art. 119 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
Konkurs na stanowisko: asystent w Zakładzie Metodyki Nauczania Języka i Literatury Polskiej Instytutu Filologii Polskiej
Jednostka organizacyjna: Wydział Filologiczny
Numer konkursu: DSP.110.128.2021
Data ogłoszenia: 17.05.2021 r.
Termin składania ofert: 18.06.2021 r.
Termin rozstrzygnięcia: 15.07.2021 r.
Ilość zgłoszeń: 4
Kandydat, który wygrał konkurs: dr Daria Murlikiewicz
Uzasadnienie:
Dr Murlikiewicz sprawdziła się już merytorycznie, metodycznie, komunikacyjnie i organizacyjnie- jest świetnym i sprawdzonym dydaktykiem.
1/ Dokumentacja dr Murlikiewicz zawiera dużą liczbę publikacji naukowych (zarówno literaturoznawczych jak i dydaktycznych), w tym monografię, która ma ukazać się drukiem lada dzień;
2/ Jej biografia naukowa (autoreferat) pokazuje umiejętne łączenie teorii i praktyki; jest bowiem wieloletnim nauczycielem j. polskiego w szkole ponadpodstawowej – co wyróżnia dr Murlikiewicz spośród innych kandydatów, pracuje bowiem w XIV LO od 2014 roku – prestiżowym, jednym z najlepszych w Polsce (a od 2017 – pracuje także na stanowisku nauczycielki języka polskiego w Regionalnym Ośrodku Edukacji); P. Murlikiewicz pokazuje swój dorobek zarówno jako literaturoznawczyni, jak i wprawny dydaktyk - praktyk; wypromowała bowiem wielu olimpijczyków, jest członkinią Komitetu Okręgowego Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla SP, zresztą sama jest laureatką olimpiady polonistycznej.
3/ Wyjątkowo spójne i przekonujące, wyróżniające się merytorycznie na tle innych propozycji, projekty zajęć dydaktycznych (zarówno z historii literatury: Różewicz –Norwid, jak i dydaktyki języka polskiego: analiza i interpretacja poezji współczesnej – „czuły nauczyciel” jak „czuły narrator” (Tokarczuk) i czytający uczeń; w jej projektach dydaktycznych pojawiają się twórcze pytania stawiane uczniom, przy okazji omawiania klasyki – którą docenia i promuje;
4/ znakomite oceny studentów filologii polskiej (zajęcia z dydaktyki prowadzone na pół etatu); ma świetny kontakt ze studentami, wpisuje się w naturalną komunikację interpersonalną, dialog, rozmowę; np. w ramach zajęć z dydaktyki języka polskiego - prowadziła z bardzo dobrym skutkiem warsztaty dla studentów o kanonach szkolnych lektur; jest otwarta na dyskusje o zmianach w programach nauczania.
5/ zaświadcza liczny udział w konferencjach naukowych i działania związane z organizacją międzynarodowych konferencji (np. „Mentor w literaturze, kulturze i edukacji – czy dziś potrzebny?” – wielka międzynarodowa konferencja, przy której dr Murlikiewicz sprawdziła się znakomicie, biorąc udział także w nauczycielskim panelu);
6/ Zakładowi Metodyki, który zakłada interdyscyplinarność działań i kontakt ze środowiskami lokalnymi (tu we Wrocławiu), zależy bardzo na kontakcie ze szkołami wrocławskimi – Dr Murlikiewicz jest także znakomicie do tego przygotowana – zna nauczycielskie środowisko wrocławskie (Zakładowi zależy na osobie, która mieszka i pracuje we Wrocławiu)
7/ jeśli chodzi o interdziedzinowość: jest absolwentką filozofii (na poziomie licencjackim), iberystyki ( na poziomie licencjackim) oraz specjalizacji nauczycielskiej (poziom mgr) – ścieżka polski – historia (zatem w zapleczu jest także historia), co dla Zakładu Metodyki jest kwestią ważną, ponieważ od 15 lat realizuje z powodzeniem łączenie dwóch przedmiotów i powadzi zajęcia także z dydaktyki historii;
8/łączy tradycję z nowoczesnością – p. Murlikiewicz zajmuje się nowymi technologiami w nauczaniu i tutoringiem (ukończyła wiele dodatkowych szkoleń i kursów – poświadczonych certyfikatami);
9/zna języki obce, np. angielski, hiszpański, portugalski, niemiecki.
10/. jest uczestniczką dużego projektu „Program Operacyjny. Wiedza, edukacja, rozwój. E- podręczniki dla II etapu szkolnego” i znakomicie sobie radzi jako autorka konceptów lekcji oraz scenariuszy.